A dispărut acea cultură teatrală bazată pe ambiguitate, pe mesajele dintre rânduri, Liviu Malița, un interviu cu Csaba Kiss
A fost necesară o perioadă de regândire, de reordonare a scenei teatrale și, implicit, a dramaturgiei, Liviu Malița, un interviu cu Irina Wolf
Acea perioadă a inspirat artiștii teatrului să caute permanent modalități de exprimare duplicitare, Liviu Malița, un interviu cu Attila Gáspárik
Am crezut și cred în dramaturgia românească, Liviu Malița, un interviu cu Ovidiu Lazăr
Am încercat să reiau, să refac un repertoriu în care să existe și literatura de dinainte de Revoluție, Liviu Malița, un interviu cu Dorina Lazăr
Ar fi timpul să privim cu luciditate și îngăduință dramaturgia scrisă în perioada comunistă, Liviu Malița, un interviu cu Alexandru Boureanu
Aș alege o piesă dintre cele absurde sau tragi-comice, care să oglindească mentalitatea poporului român, Liviu Malița, un interviu cu Ștefan Lupu
Așa cum portocalele de atunci aveau alt gust, și firescul de atunci suna altfel , Liviu Malița, un interviu cu Radu Afrim
Astfel de proiecte trebuie să se nască dintr-o nevoie reală de dialog, Liviu Malița, un interviu cu Constantin Chiriac
Astfel de texte sunt prizonierele propriului context, Liviu Malița, un interviu cu Mihai Măniuțiu
Au apărut, după 1989, sute și sute de nume noi în poezie, proză, critică - dramaturgi, câți?, Liviu Malița, un interviu cu Mircea Radu Iacoban
Avem de-a face cu un mixt între numărul mic de capodopere și imaturitatea întregii societăți, Liviu Malița, un interviu cu George Costin
Chiar și textul cel mai contaminat ideologic sau lipsit de valoare estetică poate fi un material excelent, Liviu Malița, un interviu cu Andrea Tompa
Consider că acum e rândul noii dramaturgii să se adreseze publicului, Liviu Malița, un interviu cu Oana Cristea Grigorescu
Critica de azi nu este ea însăși interesată de aceste opere, Liviu Malița, un interviu cu Cristian Hadji-Culea
Cu puțină inventivitate, orice text dramatic din trecut poate fi înviat de o echipă teatrală talentată, Liviu Malița, un interviu cu Anca Hațiegan
Cuvânt înainte la Să nu privești înapoi. Comunism, dramaturgie, societate, Liviu Malița
Dacă înțeleg, montez, dacă nu înțeleg, nu văd de ce m-aș chinui, Liviu Malița, un interviu cu Leta Popescu
Datorită metodei lui Stanislavski, actorii nu mai sunt tipizați în roluri, Liviu Malița, un interviu cu István Albu
De lumea de acum treizeci - cincizeci de ani nu ne despart câteva decenii, ci evuri întregi, Liviu Malița, un interviu cu Filip Odangiu
De vreo douăzeci și cinci de ani nu am mai scris teatru, Liviu Malița, un interviu cu Gheorghe Schwartz
Din ce a fost nu aș mai juca nimic, Liviu Malița, un interviu cu Emil Coșeru
Din opere dramatice aparent neînsemnate se pot monta piese cu succes răsunător, Liviu Malița, un interviu cu Géza Bodolay
Documente ale unor situații în același timp tragice și absurde, Liviu Malița, un interviu cu Ana Maria Narti
Dramaturgia are o șansă suplimentară față de celelalte genuri literare: scena, Liviu Malița, un interviu cu Doru Mareș
Dramaturgia comunistă este un turnesol al societății care a generat-o, Liviu Malița, un interviu cu Oltița Cîntec
Dramaturgia comunistă românească e anacronică, Liviu Malița, un interviu cu Petre Băcioiu
Dramaturgia de acum păcătuiește prin repetiție, printre altele. Și-a pus niște tipare și le urmărește prin reproducere., Liviu Malița, un interviu cu Florica Ichim
Dramaturgia națională ocupa majoritatea pozițiilor numai pentru meritul de a fi națională, Liviu Malița, un interviu cu Mircea Cornișteanu
Dramaturgia realismului socialist (Aurel Baranga, Mihail Davidoglu, Horia Lovinescu, Alexandru Mirodan), Ana Maria Narti
După 1990, a fost o dorință firească de a ne rupe de trecut, Liviu Malița, un interviu cu Marius Bodochi
După 1990, publicul a dorit să se, vorba unui poet oltean, îndistreze, Liviu Malița, un interviu cu Nicolae Coande
După 30 de ani, încă nu suntem cu totul liberi de acel trecut, Liviu Malița, un interviu cu Andrei Șerban
E ca și când m-ați întreba dacă Tolstoi putea avea talent și în Rusia imperială, și în Rusia comunistă, Liviu Malița, un interviu cu Dinu Săraru
E de interes pentru un critic de teatru să urmărească relevanța în timp a unui text conceput într-un anumit context istoric, Liviu Malița, un interviu cu Cristina Modreanu
E vorba de lipsa unei educații punctuale, sincer patriotice, nu patriotarde, Liviu Malița, un interviu cu Elisabeta Pop
Era o lume care năștea eroi pozitivi, modele umane care nu trebuia să aibă pete, Liviu Malița, un interviu cu Valeriu Râpeanu
Există și dramaturgie românească autohtonă! Trebuie, doar, citită, și promovată cu încredere!, Liviu Malița, un interviu cu Mircea M. Ionescu
Felul în care privim și înțelegem experiența teatrală contează în aceeași măsură ca tot ce se întâmplă pe scenă , Liviu Malița, un interviu cu Dragoș Galgoțiu
În dramaturgia de conjunctură, destinul universal al omului este lăsat la o parte, Liviu Malița, un interviu cu Eugenia Sarvari
În dramaturgia maghiară, există foarte multe piese neideologice sau autori a căror operă nu a fost marcată de propaganda socialistă, Liviu Malița, un interviu cu Ottó A. Bodó
În timpul comunismului, teatrul te ajuta (uneori) să reziști. În postcomunism, agora s-a mutat în altă parte, în afara teatrului, Liviu Malița, un interviu cu Ruxandra Cesereanu
În ultima vreme asistăm la o reconsiderare a valorilor dramaturgiei autohtone, Liviu Malița, un interviu cu Maia Morgenstern
Interesul meu se îndreaptă către literatura clasică, Liviu Malița, un interviu cu Silviu Purcărete
Literatura îți dă o speranță, te ajută să explorezi omul în zonele sale de puritate, de mister cosmic, Liviu Malița, un interviu cu Matei Vișniec
Lucrurile ar trebui recitite și reconsiderate într-o triangulație ce unește creatorul, contextul istoric precis al creației și opera însăși , Liviu Malița, un interviu cu Miruna Runcan
Mă întreb și eu dacă acele texte mai răzbat în conștiința extrem-contemporană, Liviu Malița, un interviu cu Corina Șuteu
Majoritatea pieselor mele istorice mi-au fost nu numai inspirate, ci și comandate de educația pe care o moștenisem din familie, din viață, din istorie, Liviu Malița, un interviu cu Mircea Bradu
Nimeni nu scapă necontaminat dintr-o pandemie, Liviu Malița, un interviu cu Carmen Stanciu
Noi, ca societate, nu am putut face pace cu trecutul nostru, Liviu Malița, un interviu cu Radu Nica
Nu cred că poate exista o dramaturgie complet dezbrăcată de capotul ideologic, Liviu Malița, un interviu cu Mihai Pedestru
Nu există anumite roluri pe care să îmi doresc să le interpretez, Liviu Malița, un interviu cu George Albert Costea
Nu s-a schimbat cu nimic felul în care înțeleg rostul teatrului, Liviu Malița, un interviu cu Radu F. Alexandru
Nu suport să împart lumea în inocenți și vinovați, s-o văd tranșată, etanș, între bine și rău, Liviu Malița, un interviu cu Radu Cosașu
O explorare a universului teatral al perioadei comuniste ar merita măcar un studiu practic în interiorul universităților de teatru, Liviu Malița, un interviu cu Gelu Badea
O pildă bine construită se autoreconfigurează într-o altă epocă istorică, Liviu Malița, un interviu cu András Visky
Opere mediocre pe care cel mai adesea le-am ignorat, Liviu Malița, un interviu cu George Banu
Orice creație își reflectă vremurile, fie și involuntar, Liviu Malița, un interviu cu Maria Zărnescu
Orice mistificare a realității erodează spiritul de dreptate și adevăr, Liviu Malița, un interviu cu Zeno Fodor
Orice text poate avea un potențial scenic sau poate fi cel puțin un pretext pentru o construcție de spectacol, Liviu Malița, un interviu cu Oana Borș
Piese cantonate în țarcul cu sârmă ghimpată al propagandei comuniste, Liviu Malița, interviuri cu Cornel Răileanu, Sânziana Tarța
Piesele de teatru comuniste le-am găsit insuportabil de false , Liviu Malița, un interviu cu Theodor-Cristian Popescu
Potențialul scenic nu poate fi despărțit de mesajul textului, Liviu Malița, un interviu cu Doina Papp
Prezența în repertoriul teatrelor nu era neapărat condiționată de apartenența ideologică, Liviu Malița, un interviu cu Attila Szabó
Regizorul e cel care poate recontextualiza un text, Liviu Malița, un interviu cu Gianina Cărbunariu
Reușita depinde de actori, regizori, scenografi, creatorii înscenării, Liviu Malița, un interviu cu Roxana Croitoru
S-a schimbat fundamental interesul publicului de participare la actul teatral, Liviu Malița, un interviu cu Marian Popescu
Să scriem bine rămâne pe mai departe, și în materie de literatură dramatică, idealul dezirabil , Liviu Malița, un interviu cu Ovidiu Pecican
Se scrie și acum prea puțin pentru scenă , Liviu Malița, un interviu cu Andrei Măjeri
Spiritul timpului era mult prea pregnant în tot ce s-a scris, Liviu Malița, un interviu cu Călin Ciobotari
Stop-cadru după treizeci de ani (I), Liviu Malița
Stop-cadru după treizeci de ani (II), Liviu Malița
Sub lupă D.R. POPESCU (II) - Piticul din grădina de vară, Roxana Țentea
Sub lupă: ALEXANDRU POPESCU - File dintr-o istorie imaginară. Croitorii cei mari din Valahia (1968), Cătălin Mardale
Sub lupă: ALEXANDRU SEVER - Comedia nebunilor sau Îngerul bătrîn (piesă în trei acte), Doina Papp
Sub lupă: AUREL BARANGA - O opinie... publică, Raluca Sas-Marinescu
Sub lupă: D.R. POPESCU - Îngeri revoltați, păcătoși mântuiți, Oana Cristea Grigorescu
Sub lupă: DUMITRU SOLOMON - Teatralitatea filosofiei și limitele ei, Alexandra Dima
Sub lupă: ECATERINA OPROIU - O libretistă, Alina Nelega
Sub lupă: FĂNUȘ NEAGU - Echipa de zgomote. Tristele metafore ale uitatei literaturi, Mihai Pedestru
Sub lupă: HORIA LOVINESCU - Citadela sfărîmată, Ioana Toloargă
Sub lupă: I.D. SÎRBU - Arca bunei speranțe sau teatrul literar, Nicolae Oprea
Sub lupă: ION BĂIEȘU - Actualitatea textelor lui Ion Băieșu, Olivia Grecea
Sub lupă: IOSIF NAGHIU - Întunericul (1969), Anca Hațiegan
Sub lupă: MARIN PREDA - Martin Bormann (1968), Anca Hațiegan
Sub lupă: MARIN SORESCU (I) - Iona. Tragedie în patru tablouri, Răzvan Mureșan
Sub lupă: MARIN SORESCU (II) - Lupta pentru respirație - o provocare în vremurile actuale, Irina Wolf
Sub lupă: MARIN SORESCU (III) - Pluta Meduzei, Gheorghe Miletineanu
Sub lupă: MARIN SORESCU (IV) - Între politic și politizat: Răceala de Marin Sorescu, Cătălin Mardale
Sub lupă: PAUL EVERAC - Un text de circumstanță partinică, Oltița Cîntec
Sub lupă: TEODOR MAZILU (I) - Proștii sub clar de lună, Diana Oprea
Sub lupă: TEODOR MAZILU (II) - Somnoroasa aventură, Gheorghe Miletineanu
Sub lupă: TEODOR MAZILU (III) - Recitind Mobilă și durere de Teodor Mazilu, Andrea Tompa
Sub lupă: TEODOR MAZILU (IV) - Acești nebuni fățarnici, Miruna Runcan
Teatrul de azi nu mai dorește să vehiculeze maculatura pe care odinioară era constrâns s-o vehiculeze, Liviu Malița, un interviu cu Gheorghe Miletineanu
Teatrul din perioada 1948 - 1989 a fost oglinda unei lumi strâmbe, Liviu Malița, un interviu cu Octavian Saiu
Teatrul e o taină, iar creatorii spectacolului sunt călăuze-mesager, Liviu Malița, un interviu cu Alexa Visarion
Teatrul era mai mult o supapă sociala, nu a născut vreo mișcare politică rezistentă, de underground, Liviu Malița, un interviu cu Vlad Massaci
Teatrul, în perioada comunistă, a supraviețuit mai mult prin regie, imagini, șopârle, și mai puțin prin textul ca atare, Liviu Malița, un interviu cu Maria Manolescu
Textele scrise în comunism aveau o anumită formulă metaforică excesivă, un mod indirect de a spune lucrurile , Liviu Malița, un interviu cu Felix Alexa
Tipul de structură dramatică utilizată, modalitatea de construcție a conflictului, elementele tehnice ale textului surclasează ingerințele ideologice, Liviu Malița, un interviu cu Raluca Sas-Marinescu
Totul e cum pui accentul! , Ovidiu Pecican, un interviu cu Dinu Cernescu
Uitarea a devenit prețul pe care-l plătesc urmașii pentru sufletul vândut al părinților, Liviu Malița, un interviu cu Alina Nelega
Un autentic inventator de comic , Liviu Malița, un interviu cu Dinu Grigorescu
Viața reală nu era pe scenă, ci în stenograma sau banda înregistrată a Securității, Liviu Malița, un interviu cu Alexandru Berceanu